
Spoty reklamowe to zwykle 30-sekundowe produkcje filmowe, których kluczowym zadaniem jest promocja usług lub produktów danej firmy. Mogą być emitowane w tradycyjnych mediach (telewizja lokalna oraz ogólnopolska), w przestrzeni publicznej (ekrany w komunikacji miejskiej) lub przed seansami w kinach. W dobie łatwego dostępu do sieci WWW trafionym pomysłem jest też udostępnienie spotu reklamowego w serwisach społecznościowych, np. przed filmami na YouTube albo w charakterze treści sponsorowanej na Facebooku. Wiele przykładów pokazuje, że treść udostępniana viralowo w internecie to najlepsza metoda na promocję produktów i usług.
Produkcja spotów reklamowych – co jest ważne?
Spoty reklamowe na ogół nie przekraczają pół minuty i podają treści w bardzo okrojonym formacie, z tej przyczyny przy ich produkcji istotne jest pomysłowe, niesztampowe ujęcie przedstawianego tematu. Z uwagi na to, że bloki reklamowe w tradycyjnych mediach emitowane są w przerwach pomiędzy programami, ich twórcy konkurują ze sobą w wyścigu o przyciągnięcie uwagi odbiorców. W produkcji spotów reklamowych sporą rolę odgrywa też właściwie dobrana ścieżka dźwiękowa.
Filmy reklamowe – zaufaj doświadczeniu zawodowców
Produkcja spotów reklamowych to zadanie dla profesjonalistów, którzy dysponują wysokiej jakości sprzętem (drony, stabilizatory obrazu, lustrzanki cyfrowe, kamery sportowe i tradycyjne), a w swojej pracy wykorzystują zaawansowane oprogramowanie do postprodukcji – dźwięku, korekty kolorów czy montażu. Firmy parające się produkcją spotów reklamowych zatrudniają też doświadczonych lektorów i aktorów. Bazą filmu reklamowego jest zawsze ciekawy scenariusz, który przykuwa uwagę odbiorców, zaskakuje ich swoja inwencją, a czasem nawet wzruszy lub pobudzi do myślenia.