
Słynne powiedzenie mówi, że jeden obraz często więcej niż tysiące słów. Potwierdza się ono również w marketingu, który od lat wykorzystuje wizualne środki przekazu. Zaczynano od zdjęć, aczkolwiek wraz z rozwojem techniki i zwiększeniem dostępu do kina, a następnie internetu oraz telewizji, z czasem zastąpiły je filmy. Współcześnie spoty stanowią jeden filarów każdej kampanii – bez względu na to, czy chodzi o akcje społeczne, promocję nowego produktu czy też budowanie wizerunki marki. Tak szerokie przeznaczenie filmów promocyjnych jest możliwe głównie dzięki różnorodności ich form, między którymi bez trudu można odnaleźć tę, która do danej taktyki reklamowej będzie pasować najlepiej.
Produkcja filmów – jak promują się instytucje publiczne i firmy?
Najczęściej wykorzystywanym typem produkcji filmowych, które są pomocne przy promowaniu produktów są spoty reklamowe. Dobrze znamy je z telewizji, ale ostatnimi czasy istotnym kanałem ich prezentowania jest również internet – na co dzień napotykamy je w YouTube lub na portalach informacyjnych, na domiar tego popularną praktyką jest nadawanie ich w autobusach oraz tramwajach. Trzeba wspomnieć również o firmach korporacyjnych, które są znaczącą częścią planu kreowania pozytywnego wizerunku marki w oczach potencjalnych i pracowników. Ważnym gatunkiem są prócz tego filmy promocyjne. Ich produkcję zlecają nie tylko firmy, ale też różne instytucje – m.in. te parające się reklamą fundacji, organizacji pożytku publicznego czy miast bądź regionów. To środek nadający się doskonale do przedstawienia piękna danego miejsca, zaawansowania różnego typu inwestycji (np. budowy biurowców czy dróg) albo informacji o działalności charytatywnej. Pokrewną kategorią są filmy eventowe, stanowiące rodzaj podsumowania rozlicznych wydarzeń.
Przygotowanie filmów korporacyjnych powierz kompetentnej ekipie
By reklama oparta o filmy promocyjne przyniosła prognozowane skutki, powinny one cechować się najwyższą jakością. W związku z tym produkcję filmów warto zlecić wypróbowanej, doświadczonej firmie. O randze usług oferowanych przez konkretne studio dużo powie nam jego portfolio. Równie istotne jest też to, z jakiego wyposażenia ono korzysta. Chodzi m.in. o drony umożliwiające wykonanie fascynujących ujęć z lotu ptaka, właściwie niezbędnych we współczesnych filmach korporacyjnych oraz promocyjnych.