
Na https://tinyurl.com/2yz28opg znajdziesz korzystną ofertę private blog network.
Aby odbiorca odkrył twoją działalność powinieneś nie tylko mieć firmową stronę internetową, lecz również postarać się o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest zawartość strony i to czy systematycznie publikowane są na niej kolejne rzetelne i użyteczne dla klienta informacje. Ale nie wolno także zlekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
Private blog network – pomocne jako element wieloskładnikowej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, dlatego że są tworzone a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (z reguły przez firmę SEO bądź dużą agencję marketingową), który kontroluje jakość publikowanych tam treści. Prywatne sieci portali są zwykle wykorzystywane jako jeden z punktów szerokiej strategii reklamowej, co warto mocno podkreślić, bowiem najlepsze efekty ich wykorzystania zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały rzetelnie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają pozyskanie dużej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich zróżnicowanie, co jest dobrze widziane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać niestety to, że ich stworzenie wymaga znacznych nakładów finansowych, a później konieczne jest poświęcenie wielu godzin na zachowanie ich na należytym poziomie.
Jak korzystać z PBN? Polecamy publikacje z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP
Prywatne sieci portali doskonale sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu zamieszczać tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to NAP? To niejako każda publikacja online, gdzie zaprezentowane są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej adres, e-mail czy telefon oraz pełna nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również strona na portalu społecznościowym, zakładka w ogólnodostępnym katalogu firm czy artykuł, pod którym dodano firmowe dane kontaktowe.
Druga efektywna metoda korzystania z możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. To powtórna publikacja ciekawych artykułów z podaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej przydatność oryginalnego artykułu, gdyż natrafianie na linki do niego na rozmaitych stronach w sieci rozumieją jako dowód, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się warte przeczytania, wiarygodne informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym ważne jest zdobycie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych przede wszystkim z aktualnymi wydarzeniami, prawem zdrowiem czy inwestycjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO