
Odnotowałeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej wyrażeń? Wszystkie działania, mające na celu polepszenie sytuacji, nie dają żądanych efektów? Powyższe objawy wskazują na nałożenie filtru na stronę przez Google.
Filtr Google – co to takiego?
W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a pozbycie się tego rodzaju filtra może trwać od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędną budową strony, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Jak usunąć filtr ze strony?
Jedynym skutecznym sposobem ściągania filtrów Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – działania te usprawnią nam przeznaczone do tego programy takie jak Link Detox. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Cały powyższy proces wymaga od nas profesjonalnego podejścia, ponieważ wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.
Kiedy powinno się usuwać linki z Google?
Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno być sprawą priorytetową. Podczas okresu trwania blokady domena jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może poważnie uszczuplić budżet przedsiębiorstwa, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem rady u specjalisty. Właśnie z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać problem fachowcom.