
Pawilony są przydatne w każdym przedsiębiorstwie zajmującym się handlem. Mogą stanowić przedłużenie sklepu stacjonarnego lub też być głównym miejscem sprzedaży. Wyjątkowo dobrze sprawdzają się w trakcie targów i podobnych imprez, a prócz tego, ze względu na szybki montaż i mobilność, wykorzystuje się je na przykład do handlu na sezonowych wyprzedażach czy w miejscowościach letniskowych. By pawilon handlowy dobrze wypełniał swoje zadania, powinien być właściwie dostosowany do profilu działalności użytkownika. Na co zatem zwrócić uwagę przy jego wyborze?
Pawilon handlowy – jak dobrać?
W ofercie producentów znajdziemy rozmaite rodzaje przenośnych pawilonów handlowych. Każdy z nich można zaliczyć do jednej z 2 grup – pawilonów ze sztywnymi ścianami oraz namiotowych. Te pierwsze mogą być wykonane na przykład z drewna bądź płyty obornickiej. Cechuje je stosunkowo szybki montaż, aczkolwiek ich mobilność jest o wiele mniejsza aniżeli pawilonów namiotowych. Są także od nich o wiele droższe, przez co polecane są raczej do punktów stacjonarnych. Poza tym mogą pełnić funkcję portierni, kas biletowych lub kiosków.
Pawilon namiot – kiedy warto go posiadać?
Jeżeli pawilon handlowy ma być często przestawiany lub najważniejsza jest dla nas cena, najodpowiedniejszą opcją będzie pawilon namiot. Przeciwnie do popularnej opinii, tego rodzaju konstrukcje cechuje spora wytrzymałość, która jest rezultatem wykorzystania do ich produkcji wysokiej klasy tworzyw. Zarówno powłoki, jak i rury, z których wyprodukowane są konstrukcje, są odporne na uszkodzenia mechaniczne i niekorzystne warunki atmosferyczne. To sprawia, że namiotowe pawilony handlowe, o ile będą prawidłowo konserwowane, posłużą kilkanaście lat – nawet przy częstej eksploatacji.