
Firmy lub właściciele sklepów internetowych, którzy chcą wyświetlać się na najlepszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na minimum kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to podjęcie starań na własną rękę. Nie mając wiedzy w tematyce SEO i nie monitorując regularnie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko postępować dobrze i – co najistotniejsze – skutecznie. Drugi sposób to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, lecz nie każda firma może sobie na to pozwolić ze względu na budżet. Trzeci sposób to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki przekazane na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem współpracy z agencją SEO jest to, że pomijając fachowców od SEO w zatrudnione są tam również osoby od kodowania, projektowania graficznego, kampanii Google Ads i kreatywnego pisania służące merytorycznym wsparciem w tych kwestiach.
Cechy profesjonalnej agencji SEO
Polskich agencji SEO jest co niemiara. Co wziąć pod uwagę podczas doboru podmiotu, która poprawi naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Zalecamy wybrać firmę, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, a również tych marketingowych i kreatywnych, z każdym rokiem się zwiększa, co nie zawsze niesie za sobą odpowiednią jakość usług. Wybierając agencję, która działa od mniej więcej dekady, można mieć pewność, iż dysponuje ona znacznym doświadczeniem i może bez przeszkód pochwalić się szerokim portfolio swoich uprzednich prac. Na stronach agencji SEO często obecna jest sekcja z prezentacją tzw. „kejsów”. Przed podpisaniem umowy wypada przeczytać opisy takich przypadków, żeby sprawdzić, jakich efektów można oczekiwać po danej agencji, a także to z jakimi branżami miała do czynienia oraz z jakimi trudnościami przyszło im się zmierzyć. Dobra agencja SEO to taka, która pracuje przejrzyście: informuje o harmonogramie zadań na najbliższe tygodnie, jak również dostarcza raporty z wykonanych działań i ich następstwa.
Druga niebagatelna kwestia to spersonalizowana oferta i dopasowanie strategii działań do charakteru działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na chęć współpracy odpisuje w parę minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po otrzymaniu zapytania przedstawiciel doświadczonej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, żeby dopytać o pomocnicze dane o firmie, niezbędne do zaprezentowania dla niej kompleksowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można odszukać samodzielnie w sieci, jak przykładowo informacja o realizowanych do tej pory pracach SEO i o najważniejszych dla klienta artykułach bądź usługach, które chciałby wypromować.
Rozliczenie za usługi agencji SEO – jakich ofert się wystrzegać
Ostrożnie warto potraktować agencje SEO, które oferują współpracę z rozliczeniem się za uzyskany efekt. W takim modelu zleceniodawca płaci agencji SEO dopiero wówczas, gdy słowa kluczowe osiągną określone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników czy też do Top5). To w dalszym ciągu często spotykany model rozliczeń, lecz wiąże się z wysokim niebezpieczeństwem – można bowiem uzyskać błyskawiczny efekt naruszając reguły ustalone przez Google. Codziennie uaktualniany algorytm dodatkowo nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych klientowi, z tej przyczyny rzetelna agencja SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych pozycji. Jeśli idzie o cenę za działania firmy SEO, to rzadko bywa ona stała – na ogół w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu niezbędne są wyższe nakłady finansowe, aby wykonać szczegółowy audyt SEO, a w następnej kolejności wcielać w życie wszystkie przedstawione w nim zalecenia. W późniejszych miesiącach współpracy, jak strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty prac bywają znacznie niższe.
Kontakt z firmą:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]