
O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry Google to rodzaj kary nakładanej na serwisy internetowe, które nie spełniają ustalonych przez Google zasad dla webmasterów. Spotkać możemy dwa rodzaje kar – filtr automatyczny i filtr ręczny. Filtry ręczne nakładane są przez członków Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada sam algorytm Google.
Jakie są rezultaty nałożenia filtrów od Google?
Strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google odnotowują znaczny spadek w wynikach wyszukiwania. Za najbardziej rażące przekroczenia Google może ukarać zupełnym wyrzuceniem z wyników wyszukiwania. Zazwyczaj spotykane są jednak filtry od Google, które uniemożliwiają uzyskanie satysfakcjonujących pozycji w wyszukiwarce lub które powodują, że treść strony nie zostaje indeksowana. Czas trwania kary jest zależny od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są przeważnie na miesiąc, algorytmiczne do chwili aż roboty Google znów odwiedzą naszą stronę. Oczywistym warunkiem zdjęcia filtrów we wszystkich przypadkach jest poprawienie strony zgodnie z regułami wyznaczonymi przez Google.