Galeria handlowa na Facebooku

Prowadzenie fanpage Galerii Kazimierz, Wołomin i Tomaszów

Jak wykorzystać zazwyczaj omijane wzrokiem i nielubiane przez fanów promocje do zwiększenia zasięgu i ilości polubień posta na FB? Co zrobić z nowymi kolekcjami i ofertami Najemców, którzy domagają się ich publikowania na Facebooku? W jaki sposób przedstawić udogodnienia galerii handlowej aby informacja wirusowo dotarła do 32 000 odbiorców? Poniżej przedstawiamy kilka pomocnych tricków zaczerpniętych z naszych realizacji dla Galerii Kazimierz!

Większość fanpage’y galerii handlowych prowadzonych jest na jedno kopyto a te same posty publikowane są na różnych fp galerii, które agencja obsługuje. My robimy to inaczej!

1) Posty sztampowe, bez potencjału

Nie proponuj sztampowych postów z kawą, jesienią, kotami, sentencjami w cytatach, które nie zainteresują prawie nikogo (ilość lajków x < 10) a mogą mocno odstręczać fanów galerii patrz statyski fanpage na Facebooku (sprawdzaj 1x w tyg.) Nie podpytuj infantylnie fanów w stylu „Książka czy film?” lub „A jaką Wy książkę polecacie?” bądź „A Wy za co lubicie tę porę roku?” bo prawie nigdy nie ma odpowiedzi a pozostaje za to poczucie niesmaku braku umiejętnej komunikacji z fanami. Nie ponawiaj postów, które w danej galerii się nie sprawdzają, np. posty ultra modowe jak w Galerii Kazimierz w małym miasteczku nie wywołają zainteresowania a niektóre wręcz mogą oburzyć odbiorców. Uwaga na galerie rodzinne i młodzieżowe.

2) Posty kreatywne "z niczego":

– lista 100 najlepszych bestsellerów filmów / książek + ew. link lub grafika oferty Najemcy z jedną z nich aby łączyć posty zasięgowe ze sprzedażowymi uzyskując efekty 2 w 1, zadowalające podwójnie Dział Marketingu i Najemców galerii

– chwytliwe lub chwytające za serce sentencje, trafiające w punkt, odpowiadające chwili czy lokalności, np. cytat Wisławy Szymborskiej, związanej z Krakowem na dzień 1 listopada na fanpage Galerii Kazimierz, pasujący do zadumy święta zmarłych

– żebrolajki wyższego poziomu, np. bardzo ładne czy śmieszne zdjęcie i prosta treść do tego z którą się fani powszechnie utożsamiają bądź pytanie zbijające z tropu, np. zdjęcie pysznej kawy z hasłem na apli: 1 kawa = 1000 przeciwutleniaczy, 1 przeciwutleniacz = …? i wyjaśnienie w treści posta, czym są powszechnie (nie)znane przeciwutleniacze

3) Oferty i promocje

Nie publikujmy ofert Najemców w standardowej postaci jeśli nie musimy. Jeśli już to w formie albumu zdjęć na dany miesiąc uzupełnianego o kolejne promocje, które nie będą miały 0 < x < 5 lajków tylko skumulowaną ich ilość. Najlepiej wysilmy się i jw. dodajmy do promocji coś zasięgowego na 1-szym planie żebyśmy uzyskali efekt 2 w 1 lub, jeśli mamy taką możliwość wymyślmy każdorazowo konkurs z prostymi zadaniami dla fanów i nagrodami z daną kolekcją Inne sprawdzone rozwiązanie to np. szachownica z logotypami Najemców i procentami promocji pod nimi jako alternatywa do modyfikacji otrzymywanych grafik od Najemców nie można tego robić (prawa autorskie)

4) Udogodnienia w galerii

– posty wizerunkowe prezentujące galerię jako przyjazne klientom miejsce dzięki pokazaniu ikon lub zdjęć bezpłatnych udogodnień. Patrz post o pokoju Maluszka z blisko 300-ma polubieniami

5) Lokalność i zdjęcia galerii

– zamiast kolejnego stockowego postu z fotografią wiosny / lata / jesieni / zimy postarajmy się o ładne zdjęcia z danego miasta z Instagrama lub lokalnych blogów po zdobyciu zgody autorów i podpisaniu ich, z widokiem jeziora w tle czy ścieżki w parku oraz prostym lub sentencjonalnym podpisem

– utwórz mapę ukrytych na co dzień, mniej znanych ale ciekawych miejsc w danym mieście, najlepiej nieopodal galerii i co jakiś czas „odkrywaj” je przed fanami, ew. nawet organizując wydarzenia z lokalnymi animatorami. Przybliżając galerię do jej klientów zwiększasz ich lojalność i chęć zakupów w „naszej” galerii

– ew. dodaj propozycję trasy z ww. miejsc zakończonej w galerii z propozycją rodzinnego obiadu, pysznej kawy czy odświeżającego koktajlu w zależności od charakteru galerii (przetestuj czy romatyczne spacery, trasy biegowe lub rodzinne zabawy się „klikają”)

– promuj ogólnie popierane inicjatywy lokalne, które wizerunkowi galerii nie szkodzą a pomagają, zarówno instytucje jak muzea czy konkretne osoby stojące za daną ideą, dzięki czemu poza PR-owym efektem mecenatu sztuki i kultury (a więc też lojalizacją) zwiększasz również swój zasięg i ilość polubień za „darmo” dzięki udostępnianiem przez nie postu (a czasem warto dołożyć też budżet na promocję wśród fanów tej inicjatywy)

– śmiało nawiązuj do wizerunku miasta w dawnych latach, porównuj znane miejsca teraz i 50 lat temu korzystając z archiwów miasta czy blogerów po uzyskaniu ich zgody, szukaj ciekawostek o danym mieście najpierw w Wikipedii a potem w rozmowie z osobami z lokalnego światka kultury (oni czekają aż będą mogli w końcu COŚ zrobić i z chęcią pomogą!)

6) Atrakcje VIP i konkursy dla fanów

– do organizowanych wydarzeń należy dodawać specjalne atrakcje dla naszych fanów i subkrybentów newslettera – VIP-ów

– zaś dzięki dodaniu symbolicznych nagród w mini-konkursach na lajki jesteśmy w stanie znacznie poszerzyć zasięg

Przykładowo rezerwacja 1 rzędu na prestiżowym przedstawieniu lub spotkanie z gwiazdą. Prawie zawsze mamy jakieś możliwości! Realizujmy też eventy we współpracy z Najemcami!

7) Targetowanie do wybranych grup

– dzięki prostej funkcji na Facebooku możemy posty targetować behawioralnie, np. pomysły na prezent mikołajkowy osobno do Panów i Pań, zależnie od charakteru galerii można zaryzykować post z czerwoną bielizną jako prezent dla Pań adresowaną do fanów płci męskiej x>20 lat z wymienieniem dostępnych sklepów zamiast linku do oferty standardowych prezentów w Empiku (to ew. dla Pań dla Panów i dzieci)

– nie ma sensu w galerii modowej publikować do wszystkich konkursu z biletami VIP na pobliską galę walki wręcz. Lepiej geotargetujmy taki post do Panów, uzyskując w ten sposób lepszy wskaźnik jakości wg. algorytmu Facebooka i jednocześnie większe zasięgi. Ew. publikowany post do wszystkich niech będzie promowany do mężczyzn nie będących fanami tej galerii

Co wchodzi w ramach komunikacji na FB?

– aktualizowana na bieżąco strategia komunikacji
– przejrzysty plan postów widoczny przez klienta
– kreatywne wsparcie do eventów / akcji pro-sell
– promocja fanpage przez FB Ads, promowanie postów
– analizy skuteczności i raporty co miesiąc PL/ANG
– monitorowanie social media (SoTrender / Brand24)

Case z Pokojem Maluszka w Galerii Kazimierz podaję często jako przykład innym galeriom handlowym z portfolio CBRE a pomysły z atrakcjami VIP dla fanów w trakcie wydarzeń są strzałem w 10-kę!

Marta Usielska

Head of Marketing CBRE

Biuro

Ul. Zacisze 7/3,
Kraków 31-156
E-mail: biuro@ad-astra.pl

Kontakt

Łukasz Dragosz
Business Developer
Telefon: +48 881 705 749
E-mail: lukasz.dragosz@ad-astra.pl

Brief

Uzupełnij brief w 15 minut. Pozwoli nam to przygotować lepsze propozycje dla Ciebie.

Formularz Kontaktowy

Imię i Nazwisko*

Temat*

Adres email*

Nr. telefonu*

Treść wiadomości