Reklama sieci TAXI 919 OPOLE

Google AdWords, program lojalnościowy, strona WWW, PR

W ramach współpracujący z aplikacją dla taksówek RT300 i Polską Siecią Taxi wykonaliśmy szereg usług reklamowych dla sieci taksówkarskiej Taxi 919 w Opolu – m.in. przeprowadziliśmy kampanię sprzedażową z efektami 1,50 zł za klienta przez reklamy Google AdWords, dzięki którym informacja o Taxi 919 pojawiała się na pierwszych miejscach wyszukiwania po wpisaniu fraz typu „taxi opole”. Reklamy były wyświetlane jedynie na urządzeniach mobilnych, ponieważ to z nich klienci najczęściej zamawiają przejazdy taksówką. Oprócz kampanii w Google, stworzyliśmy również bazę lokalnych partnerów, którzy polecaliby sieć Taxi 919 swoim klientom. Firmy usługowe i obiekty kulturalne chętnie włączyły się do naszego partnerskiego programu lojalnościowego dla sieci taksówkarskich. Zaproponowaliśmy też nieszablonowe formy reklam i działania PR-owe gdyż na rynku taksówek standardowe metody jak billboardy w dobie takich samych cen nie pomagają i są drogie.

Zysk klienta jest u nas warunkiem zapłaty za reklamę. Zaproponowaliśmy marżę 10% na podstawie istniejącej zniżki 10% dla stałych klientów sieci Radio Taxi 919 Opole. Koszt pozyskania klienta (kursu taxi) wyniósł 1,50 zł.

1. Re-branding sieci taksówek

– zmieniliśmy nazwę sieci taksówkarskiej i koguta na taksówkach z dawnym numerem 919 na 19191 (przepisy wymusiły zmianę numeru i klienci próbowali dzwonić na 919)
– zaprojektowaliśmy zawieszki informujące o bezgotówkowej płatności on-line i kartą (przez aplikację mobilną wzmacniając cechę nowoczesności marki Taxi 919 Opole)

2. Program lojalnościowy i partnerski

– znaleźliśmy 50 Partnerów: hoteli, restauracji, pubów, teatrów, kina, salonów urody i placówek medycznych (czyli miejsc skąd taksówki są najczęściej zamawiane)
– Partnerzy lub ich pracownicy dostają 10% marży bądź ich klienci dostają 10% zniżki wraz z kartą stałego klienta w ramach współpracy z siecią Radio Taxi 919 Opole
– Partner eventów i obsługa Festiwalu w Opolu ze zniżkami i usługami VIP dla artystów

3. Poprawa opinii i pozytywny PR

– śmieszne i niezwykłe historie z taksówek w Opolu jak „Wiozłem Ridla aż do Katowic!”
– akcja „Bezpieczne taksówki” w formie szkoleń z pierwszej pomocy dla kierowców taxi
– głosowanie na ulubionego taksówkarza w taxi przez ankietę i on-line na Facebooku
– specjalne auta: Zmiennicy z PRL i zabytkowe, przyjeżdżają losowo i na zamówienie

4. Strona WWW i pozycjonowanie

– zmodyfikowaliśmy stronę WWW w wersji mobile tak, żeby odwiedzający ją klienci z telefonu mogli od razu zadzwonić i zamówić taksówkę, reszta została bez zmian
– zoptymalizowaliśmy też stronę i zadbaliśmy o nowe linki do niej prowadzące aby podwyższyć wyniki pozycjonowania w Google na frazy takie jak „taxi opole”

5. Reklama w Google AdWords

– podczas testów okazało się, że efekt jest 2x lepszy przy frazach szczegółowych niż „taxi opole” a fraza „taxi opole tanio” wg. przewidywań nie przyniosła zysku
– zoptymalizowaliśmy kampanię na frazy – nazwy konkurencji i zostaliśmy przy nich gdyż koszt poniżej 1,50 zł za nowego klienta okazał się optymalny, np. „radio taxi odra”

MIERZALNE EFEKTY:

– 6564 razy reklamy pojawiały się w Google na frazy typu „taxi Opole”
– z reklam wykonano 584 połączenia telefoniczne zamawiając taxi
– koszt kliknięć w reklamy (koszt połączenia) wyniósł 0,54 zł
– koszt konwersji, czyli pozyskania klienta (połączenie powyżej 20 sekund) wyniósł 1,21 zł

Nowi reklamodawcy mogą otrzymać od Google kupon na reklamy o wartości 200 zł. Już przy budżecie startowym 100 zł dla kampanii testowej okazało się, że warto inwestować w tę formę reklamy, ponieważ pozwoliły uzyskać prawie 250 nowych klientów.


Biuro

Ul. Zacisze 7/3,
Kraków 31-156
E-mail: biuro@ad-astra.pl

Kontakt

Łukasz Dragosz
Business Developer
Telefon: +48 881 705 749
E-mail: lukasz.dragosz@ad-astra.pl

Brief

Uzupełnij brief w 15 minut. Pozwoli nam to przygotować lepsze propozycje dla Ciebie.

Formularz Kontaktowy

Imię i Nazwisko*

Temat*

Adres email*

Nr. telefonu*

Treść wiadomości