Pokemony w galeriach handlowych

Organizacja eventów z pokemonami

Od wejścia do Polski gry z pokemonami można w galeriach handlowych organizować wysoce medialny i potencjalnie przyciągający duży foot fall dwu dniowy event z łapaniem pokemonów jako część akcji #zlapjewszystkie. Jak to zrobić? A czy event z Pokemonami jest ryzykowny PR-owo? Jak przywołać lepsze pokemony? Jak promować event na FB? Poniżej zdradzamy część sekretów z własnego doświadczenia. Klinknij tutaj aby zobaczyć więcej realizacji dla galerii handlowych. Miłej lektury 😉

Sporo galerii handlowych i innych obiektów organizuje eventy z pokemonami bez należytego przygotowania. O czym warto pamiętać żeby nie generować negatywnych komentarzy starszych klientów za to pozytywne zaangażowanie społeczności graczy i nowicjuszy oraz mediów a co za tym idzie, przyciągać młodzież oraz rodziny na zakupy modowe i dla domu budując foot fall? Poniżej prezentujemy stale aktualizowaną bazę doświadczeń.

Łukasz Dragosz

Project Manager akcji "One są wszędzie!"


Tel.: 881 705 749, zadzwoń po poradę!

E-mail: lukasz.dragosz@ad-astra.pl



STREAMING Z GRY LIVE I STREFA ZABAW

Event nie musi być adresowany jedynie do graczy.

Dzięki technoogii chromecast możemy umożliwić gościom streaming LIVE co robią gracze / animatorzy wewnątrz i na zewnątrz galerii. Kienci widząc co się dzieje na ekranie telefonów graczy sami zainteresują się eventem normalnie niedostępnym dla nie-graczy (cała zabawa odbywa się w aplikacji) i pochłonięci zostaną w galerii na dłużej robiąc zakupy a dzieci zaciągną ich tam siłą :)

Organizacja strefy edukacyjno-rozrywkowej wewnątrz lub na terenie placu przy arenie walk z akcesoriami do gry w pokemony (2-3 gamboy’e bez konieczności prądu i ew. konsole z potrzebą ładowania) oraz dodatkową animatorką uczącą dzieci rysowania anime, prowadzącą wykłady z różnic anime i manga oraz opowiadającą i przedstawiającą historię pokemonów mogłoby przyciągnąć sporo widzów.

Ewentualnie można we współpracy z Najemcą posiadającym licencję na sprzedaż zabawek i gier Pokemon (bo nas ogranicza nas licencja) cały lokal przerobić czasowo na formę (ew. interaktywnej) wystawy o pokemonach, która podobnie jak wystawy LEGO bazowałaby na czymś kultowym i przyciągają rzesze dzieci i rodziny oraz 25-35 latków żyjących w czasach pierwszej manii pokemonów.

Jak promować event? PR vs FB

AdAstra_Realizacje_Galerie_handlowe_Pokemon_GO_Bielsko_Biala_Komunikacja_Facebook_ZapowiedzW zależności od charakteru galerii, zalecamy albo otwartą komunikację we wszystkich nośnikach albo ograniczoną jedynie do mediów społecznościowych z wyselekcjonowaniem młodszej grupy odbiorców 12-25 lat gdyż czasem starsi hejtują manię pokemonów a przecież nie chcemy oberwać rykoszetem PR-owo.

Na Facebooku skorzystaj w komunikacji z ograniczeń wieku w postach na FB przy publikowaniu posta i chwal się śmiało eventem jak my podczas łapania pokemonów w Bielsko Białej! Odrobina nutki tajemniczności nie zaszkodzi. Na 2 dni przed eventem dobrze opublikować mapę izometryczną z zaznaczonymi pokespotami a w trakcie eventu najlepiej zrzuty ekranu z aplikacji od animatorów.

Najlepiej, nie tylko z punktu widzenia legalności, aby galeria handlowa pełniła rolę „Gospodarza”, który jedynie udostępnia miejsce a inicjatorem pozostaje agencja AdAstra zaś organizatorami są znani w lokalnym środowisku gracze (efekt lidera opinii / ambasadora marki) z kilkoma zorganizowanymi spotkaniami graczy na koncie co znacząco zwiększa też prestiż imprezy! Niech oni utworzą „oddolne” wydarzenie na Facebooku komunikując się swoim, specyficznym językiem z graczami zamiast nieco sztywnych opisów stosowanych przez agencje social media.

To od charakteru galerii handlowej i wielkości miasta oraz konkurencji zależy czy warto personalizować nazwę do obiektu np. „#zlapjewszystkie w czy używać w niej nazwy miasta np. „#zlapjewszystkie w Lublinie!” niejako uzurpując sobie prawo jako najlepsze / jedyne miejsce do łapania pokemonów w całym mieście (uwaga na konkurencję! Jeśli będzie pierwsza to nie stosujmy raczej tej nazwy). Aby zainteresować społeczność graczy warto podkreślić ilość wydawanych kredytów na przywołanie pokemonów czy liczbę wabików, inaczej po co mieliby akurat do galerii iść skoro pokespoty są wszędzie?

Można też zorganizować grywalizacyjny konkurs „znajdź i wyzwij naszych Poke Masterów”, czyli animatorów którzy będą mieli dodatkowe nagrody czy gadżety dla walczących z nimi w okolicznej arenie walk championów oraz wspólnie z graczami levellujących w imieniu galerii handlowej, którą reprezentują. Mogą też udzielać porad nowicjuszom nt. gry i aplikacji Pokemon GO. Wskazówką może być pokazanie trasy „obchodu”. To wymaga wysokiego poziomu w grze i dyscypliny organizacyjnej oraz czasem asertywności animatorów aby nie zakłócali swej bazowej pracy.

Warto wesprzeć akcję małą acz precyzyjną kampanią display w sieci GDN skierowaną na długi ogon fraz „pokemon” (tzw. dopasowanie do wyrażenia w Google AdWords) ograniczoną promieniem 10-40 km wokół miasta oraz podobną kampanią na FB Ads.

Pamiętaj o wysłaniu PR-owo bezpiecznych informacji do lokalnych redakcji, które w tym wypadku powinny bez mrugnięcia okiem wziąć temat dzięki czemu event może się echem odbić po mediach. Jeśli zrobicie buzz wśród społeczności graczy, media same do tego dojdą.

Wywiad z eventu w galerii Mazovia w Płocku z event managerem znanym w społeczności graczy:

"– Dostałam propozycję współpracy od AdAstry, agencji obsługującej marketingowo galerie handlowe w Polsce, która m.in. specjalizuje się w eventach Pokemon GO! – tłumaczy Kinga. – AdAstra ma sieć kontaktów regionalnych do specjalistów różnego rodzaju, w tym przypadku event managerów – zapalonych graczy w Pokemon GO w jednym. Będziemy przez cały ten weekend w Galerii Mazovia w godzinach 10-20. Będziemy opowiadać zainteresowanym o grze i fenomenie Pokemon GO oraz zachęcać do wspólnej gry – uśmiecha się Kinga."

PetroNews.pl

Regionalny portal informacyjny



Jak przywoływać pokemony do galerii?

Korzystamy z możliwości „przywoływania” wirtualnych pokemonów używając „wabików” kupowanych w aplikacji Pokemon GO! w godzinach otwarcia galerii handlowej umieszczając po 1 wirtualnym wabiku przy tzw. Poké Spot-ach najlepiej przy wejściach do galerii (warto zaplanować ścieżki na mapie izometrycznej dla zespołu z punktami do meldowania się) oraz przy ciekawej architekturze np. taras widokowy czy domki historyczne (tłum też będzie widoczny z oddali).

Zagwózdka 1: trzeba je odnawiać co 30 minut gdyż jest to limit żywotności wabików, koniecznie odnawiany przez osobę na miejscu*

Nie uda się raz zdążyć? Trudno, i tak bez tego jakiś pokemon się trafi ale jeśli sytuacja się powtarza to gracze mogą stracić zainteresowanie galerią zamiast robić buzz marketing krzycząc o świętym grallu w łapaniu pokemonów.

Zagwózdka 2: osoby „wabiące” z wysokim poziomem mogą przywoływać potężniejsze pokemony**

Jeśli znajduje się obok arena walk pokemonów mocniejsi reprezentanci mogą walczyć o jej zdobycie i utrzymanie „w imieniu galerii handlowej” przez animatorów z realnymi plakietkami oraz wirtualnymi avatarami w kolorach galerii i kojarzącymi się nazwami jak np. „Sferio”.

Zagwózdka 3: „- Czy nie wystarczy napisać na FB iż mamy Pokestopy?” Nie, bo one są wszędzie i nikt specjalnie do galerii nie przyjdzie.

*potrzebujesz 168 „wabików” na 2 dni po 11 godzin (9.00-20.00) przy 4 wejściach czyli 22 x 4 x 2 z racji odnawiania ich co 30 minut (168)

**zgodnie z zasadą „aby dostać lepsze pokemony najpierw wydaj pieniądze”, animatorzy – gracze z wyższym levelem przywołują lepsze pokemony

Mistrzostwa lokalne i ogólnopolskie

Przepis jest „prosty”, tworzymy wydarzenie o nazwie:

Mistrzostwa *nazwa miasta* o puchar *nazwa galerii*

i wciągamy 4 metodami grywalizacji graczy do galerii:

1) Społeczność – graczy dobieramy w grupy lub przyjmujemy już istniejące drużyny pomagając nowicjuszom (tworzymy społeczność)
2) Rywalizacja – rywalizujemy indywidualnie (w przyszłości turniej pucharowy*) i drużyn (która ma największy procent kontroli w dniu)
3) Odkrywanie – nigdy nie wiesz jakiego pokemona złapiesz ani z jakim stoczysz pojedynek na arenie (szukaj podpowiedzi u animatorów)
4) Losowość – część graczy, tzw. „Zabójcy”, gra tylko po to żeby przeszkodzić a najlepiej wyeliminować innych graczy, gdy przejmą kontrolę nad areną walk na zbyt długo (nikt ich nie zdetronizuje) do pozostałych graczy dołączają animatorzy, Poke Masterzy galerii przywracający sprawiedliwość :) Inny trick: gdy 1 drużyna zwycięży ze wszystkimi zawodnikami 2-giej drużyny i przejmie arenę walk od 2-giej to przez 3 sekundy może go przejąć bez walki 3-cia… taki bug w grze :)

Jako nagrody za 1-sze, 2-gie i 3-cie miejsce wykorzystujemy najbardziej wartościowe i uniwersalne dla graczy kredyty na:

1 miejsce – 5200 Pokecoins (niecałe 200 zł)
2 miejsce – 2500 Pokecoins (100 zł)
3 miejsce – 1200 Pokecoins (50 zł)

dla 3 najlepszych drużyn dnia do podziału między członkami grupy – dostają razem kartę pre-paid i ich wydanie, czy osobno na członków np. 8x 25 zł / 550 czy 1x 200 zł / 5200 kredytów dla wszystkich to już jest ich sprawa. Alternatywnie dostają karty podarunkowe na zkaupy w danej galerii handlowej lub inne nagrody od sponsorów.

*w przyszłości dla championów danej galerii na etapie regionalnym gdy będą dostępne pojedynki face 2 face graczy (aktualnie w pojedynku 1 gracz steruje swoim pokemonem na pokemona – bota innego gracza, który nim nie może sterować).

Do dyskusji jest skala nagród (można je zwiększyć 2x) i liczba dni turnieju gdyż determinuje to koszty. Zalecamy 2 dni po 4 godziny z około 4 pojedynkamii w trakcie godziny (32 graczy) przy kosztach 2x 375 zł / dzień lub 1 dzień z pulą nagród 750 zł.

W przypadku angażujących walk na arenie jako nagrody dodatkowe możemy wykorzystać specjalne kupony od Najemców Galerii, które pozwolą na przyciągnięcie całych rodzin i zwiększenie zakupów. Może to być też przyczynek do promocji programu lojalnościowego w galerii handlowej, gdy za wygrane członków rodziny można dostac specjalny kod rabatowy dający pierwsze punkty w programie (zapytaj o program lojalnościowy dla galerii handlowych z grywalizacją).

Cele:

– skupienie dużego ilości graczy i nowicjuszy w jednym miejscu i czasie
– konwersja sprzedażowa foot fall-u aby wywołać efekt kuli śniegowej: grywalizacja i konkursy dla dzieci, zniżki dla rodziców
– poszerzenie zasięgu w stosunku do pierwotnego eventu z łapaniem pokemonów i wpisania się już galerii w ekosferę Pokemon GO
– lub od razu pozyskanie efektów wizerunkowych i szeroki odzew w mediach (efekt może być nieco mniejszy z racji 1-go eventu)

Legalność eventów z pokemonami

AdAstra_Realizacje_Galerie_handlowe_Pokemon_GO_Płock_Mazovia_Kreacja_KV_FB

Nie można używać w kreacji ani czcionki ani podobizn Pokemonów. Najlepiej je… narysować :) Zdolnemu Art Directorowi jak autorowi tej grafik obok nie zajmie to długo. Fragment pokemona wystający z plakatu lub prościej pokeballa skojarzy się od razu nie tylko zagorzałym fanom.

Galerie handlowe i obsługujące ich agencje używające nazwy „pokemon” łamią prawa autorskie i ryzykują karę. Co prawda ciężko by było Nintendo wszystkich wyśledzić ale… Wystarczy zaś podać hashtag #zlapjewszystkie i wszystko jasne!

Co prawda firma Nintendo nie będzie raczej ścigać firm łamiących prawo autorskie na całym świecie gdyż musiałaby to robić pewnie przez najbliższe 10 lat ale ze względu choćby na ryzyko PR-owe oraz przejrzystość działań dla inwestora warto zadbać o tą sferę.

Dla zaawansowanych: GPS w budynkach

Czy można łapać pokemony w środku galerii handlowej? Jasne! Ale jak skoro wewnątrz budynków NIE DZIAŁA sygnał GPS? Niektóre galerie mają szklane sufity przepuszczające sygnał zaś sama aplikacja do pewnego momentu, choć paradoksalnie błędnie, wyświetla użytkownikom na trasie pokemony mimo iż już gubi ich zasięg. Mamy wśród klientów też 1 galerię, która ma PokéStop w środku :- )

Jak to się ma do organizacji eventu z łapaniem pokemonów w galerii handlowej? Po prostu nie uda się ich wabić do środka galerii choć przez wnętrze będą przechodzić. Miejsca przyzywania pokemonów (PokeSpoty) znajdują się wokół większości galerii, w tym obok wejść do galerii handlowych i przy bardziej ciekawych architektonicznie części jak np. w przypadku domków historycznych Galerii Kazimierz, którą obsługujemy marketingowo.

Zgłoś galerię do cyklu eventów z Pokemon GO w Polsce

Chcesz zobaczyć pełną relację z eventów 30-31 dla galerii Sfera i galerii Mazovia przed podjęciem decyzji?

Darmowe porady dot. organizacji eventów od praktyków w obsłudze marketingowej galerii handlowych:

Łukasz Dragosz

Tel.: 881 705 749
E-mail: lukasz.dragosz@ad-astra.pl

Sprawdź nas – zobacz wszystkie realizacje dla galerii handlowych!

Biuro

Ul. Zacisze 7/3,
Kraków 31-156
E-mail: biuro@ad-astra.pl

Kontakt

Łukasz Dragosz
Business Developer
Telefon: +48 881 705 749
E-mail: lukasz.dragosz@ad-astra.pl

Brief

Uzupełnij brief w 15 minut. Pozwoli nam to przygotować lepsze propozycje dla Ciebie.

Formularz Kontaktowy

Imię i Nazwisko*

Temat*

Adres email*

Nr. telefonu*

Treść wiadomości