Otwarcia galerii handlowych

Galeria Wołomin, Tomaszów i Centrum Handlowe HIT

Otwarcie galerii handlowej poprzedza szereg problemów inwestycyjnych, budowlanych, pozwoleń, negocjacji z Najemcami i zarządczych, wśród których kwestia komunikacji marketingowej może zniknąć lub zostać potraktowana po macoszemu. Dlatego warto powierzyć tą kwestię wyspecjalizowanej agencji znającej problemy przy zarządzaniu galerią handlową i posiadającej gotowe rozwiązania.

CZĘSTE PROBLEMY PRZY OTWARCIU GALERII

1. Główne – nieznana data otwarcia, brak programu (atrakcje i gratisy są oczekiwane)

2. Ograniczone informacje na temat galerii – nie potwierdzona lista najemców, nieznane udogodnienia, brak szczegółów np. nt. parkingów, niekompletne ogłoszenia o pracę itp.

3. Wyciekające informacje – mapy galerii, prawdopodobni najemcy, inne spekulacje

4. Nieoficjalne konta i oddolnie tworzone wydarzenia na facebooku prowadzone przez osoby niezwiązane z galerią, mylne informacje udzielane przez osoby trzecie

5. Ograniczony budżet na: kampanię ATL i program otwarcia oraz na działania on-line: stronę www, promocje galerii na facebooku i instagramie (a to idealny moment)

6. Zalew mało istotnych pytań – manager obiektu po prostu nie ma na nie czasu

7. Negatywny PR nt. otwieranej galerii – przeciągająca się data otwarcia; usytuowanie galerii np. przy zakładach chemicznych lub na „czegoś” miejscu; “brak polskosći”

8. Negatywne opinie na FB przed otwarciem – np. z racji źle zorganizowanego konkursu czy nierozdanych nagród, bądź innych, negatywnie odebranych działań bądź niepokrytych obietnic

GOTOWE ROZWIĄZANIA

1. Gdy nie znamy terminu otwarcia – czekamy z komunikacją marketingową, ew. piszemy oficjalne, PR-owe notki prasowe i publikujemy je bez szczegółów

2. Gdy brak informacji od inwestora – dzielimy się tymi informacjami, które mamy, np. ilość miejsc na parkingu czy odległość od centrum bądź bez informacji nt. Najemców dajemy ich logo z wizualizacją i odliczaniem dni do otwarcia. Na proste pytania odpowiadamy sami, na trudniejsze proponujemy galerii odpowiedź i czekamy na potwierdzenie

3. Wyciek informacji – Dzięki szybkim reakcjom wyciek jest zastępowany prawdziwymi informacjami, które mają lepszy odbiór, ew. może to być kontrolowany wyciek…

4. Organizujemy własne wydarzenia dzięki czemu trzymamy rękę na pulsie w kwestii błędnych informacji na temat galerii i możemy reagować na komentarze klientów

5. Optymalizujemy koszty dzięki sprawnej organizacji i kompleksowej obsłudze, np. prace graficzne na FB i do DTP / ATL. Mamy też zróżnicowane pod względem budżetowym propozycje, co do prowadzenia social media czy stron www.

6. Robimy research ryzyk e-PR i uzgdaniamy plan A: nie reagujemy jeśli nie musimy. Jeśli jeśli problem eskaluje to zgodnie z planem B: piszemy o faktach, np. certyfikatach środowiskowych lub wkomponowanych w zabudowę elementach starej architekturu, a długofalowo realizujemy plac C: wspieramy instutycje promujące pro-ekologiczne postawy czy lokalność.

7. Negatywne opinie na Facebooku należy wg. planu A: spróbować przekształcić w pozytywne recenzje rozwiązując problem globalnie oraz wg. planu B: odpisywać indywidualnie recenzentom z wyjaśnieniami i nadzieją zmiany opinii a w razie niepowodzeń wdrożyć plac C: zgłaszać do usunięcia, bo przed otwarciem są niezgodne z regulaminem Facebooka.

KIERUNKI KOMUNIKACJI PRZED OTWARCIEM

1. Prezentacja marek – ten ważny temat warto pokazać w formie kolejnych ciekawostek, ew. cytując media i gratisów dla klientów przy otwarciu danego Najemcy każdorazowo z odliczaniem daty zbliżającego się otwarcia obiektu (zostało x<30 dni) oraz sugerując niezobowiązująco coś ekstra dla fanów-VIPów (nagrody lub ew. szybsze informacje).

2. Atrakcje VIP na otwarciu galerii – najbardziej interesujący temat związany z gratisami przy otwarciach. Jeśli zarezerwujemy część nagród czy atrakcji VIP (rozmowa z celebrytą) tylko dla fanów galerii lub subskrybentów newslettera biorących udział w konkursie jesteśmy w stanie szybko zbudować szeroką bazę lojalnych odbiorców. Tak też reklamujmy fanpage w FB Ads.

3. Udogodnienia w galerii – potrzebujemy przeplatać posty nt. otwarcia wizerunkowymi postami prezentującymi galerię jako przyjazne klientom miejsce dzięki pokazaniu w pięknych zdjęciach lub wizualizacjach z ogródkami zew. i bezpłatnymi udogodnieniami.

4. Lokalność – warto podkreślać adaptację starej zabudowy i bycie jedynym w promieniu 30 km centrum handlowym z zasięgiem xx klientów. Zbliżenie do lokalnej społeczności można osiągać też PR-owo przez konkurs dla szkół czy odrestaurowanie parku obok.

5. Oferty pracy – temat o tyle kontrowersyjny PR-owo co istotny pod kątem zasięgu.

OTWARCIE GALERII - SCENARIUSZE DZIAŁAŃ

1. Atrakcje z gwiazdami – oficjalne przecięcie wstęgi, przywitanie gości przez prowadzącego, występy lokalnych grup tanecznych, pokazy tańca i modowe, koncerty z gwiazdami, warsztaty taneczne i modowe, metamorfozy, teatr, pokaz sztucznych ogni

2. Lista promocji od Najemców – jako dodatek lub alternatywa gdy brak programu otwarcia, najlepiej działa jako materialny dodatek do zestawu atrakcji przy otwarciu,

3. Event alternatywny – jw. gdy nie ma pełnego programu otwarcia (np. Food trucki w niewielkich miastach), który zaspokoi częściowo oczekiwania i sprowadzi tłumy

4. Audycje w radiu lokalnym – zaproszenia nagrywane przez gwiazdy lub lektorów z bazy wg. ustalonych scenariuszy; wybranie godzin i optymalizacja kosztu w oparciu o zasięg i dotarcie do wybranych grup odbiorczych

5. Kampanie ATL – billboardy na mieście w atrakcyjnych wg. badań grup odbiorczych i lokalizacji miejscach oraz reklamy na autobusach i tramwajach w najczęściej korzystanej przez nich linii komunikacji miejskiej

6. Akcje BTL – reklamy “chodzące” typu GoPoster, indywidualnie rozdawane bądź roznoszone do domu zaproszenia w formie ulotek DL, plakaty w nośnikach reklam wew. i komunikacji miejskiej lub na mieście

7. Kampanie on-line – banery na sewisach ogólnopolskich z geotargetowaniem lub portalach lokalnych oraz Facebook w oparciu o ilość wyświetleń (od 10 zł za 1000 wyświetleń) lub koszt kliknięcia (od 0,10 zł za konwersję np. w postaci zdobycia fana)

8. Działania PR-owe – artykuły z ciekawostkami o otwarciu galerii lub działaniami pro-publico podrzucane do mediów loklanych równolegle do zamieszczanych reklam, np. sponsoring lokalnego klubu piłkarskiego

KOMUNIKACJA NA FACEBOOKU PO OTWARCIU

1. Prezentacja marek – oferty klientów w zestawieniu z zasięgowymi postami dają lepszy efekt. Podobnie zebranie wszystkich promocji. Ewentualnie przedstawiamy je wszystkie w formie szachownicy lub wrzucamy do 1 albumu.

2. Udogodnienia w galerii – posty wizerunkowe prezentujące galerię jako przyjazne klientom miejsce dzięki pokazaniu ikon lub zdjęć bezpłatnych udogodnień. Zobacz post o pokoju Maluszka z ponad 200-ma polubieniami mam.

3. Subskrybenci i fani to klienci VIP – do organizowanych wydarzeń należy dodawać specjalne atrakcje i konkursy dla naszych fanów i subkrybentów newslettera – VIP-ów. Przykładowo rezerwacja 1 rzędu na prestiżowym przedstawieniu lub spotkanie z gwiazdą. Czy mamy takie możliwości?

4. Konkursy i nagrody na eventach – dzięki dodaniu symbolicznych nagród w mini-konkursach na lajki jesteśmy w stanie znacznie poszerzyć zasięg wielu wydarzeń w social media. Realizujmy też eventy we współpracy z Najemcami, np. brakło mini-turnieju na evencie z HTC.

5. Lokalność – Zdjęcia ciekawych lokalizacji w pobliżu galerii. Architektury i natury. Najlepiej z mini konkursami i eventami. Możemy nawiązać m.in. do Parku Północnego niedaleko Mazovii. Wydarzenie “Odkrywamy zakątki ukrytego Kazimierza” z blisko 300-ma osobami biorącymi udział jest dostępne tutaj: https://www.facebook.com/events/1584642818514792/

6. Moda & lifestyle – wybranie zabawnych lub w inny sposób interesujących postów lifestyle z potencjałem wirusowym, zestawienia stylizacji i nowych trendów.

7. Rozkręćmy Instagrama! – pokazujmy najlepsze stylizacje ale te na promocjach, okazje, wpierw w formie akcji z blogerką Ewą Dąbrowską (60 tys. fanów i obserwujących) a potem konkurs dla fanów wysyłających własne propozycje super okazji + publikacje własne co tydzień ze zdjęciami z galerii.

Tutaj znajdziesz przykłady strategii komunikacji dla galerii handlowej na Facebooku

Biuro

Ul. Zacisze 7/3,
Kraków 31-156
E-mail: biuro@ad-astra.pl

Kontakt

Łukasz Dragosz
Business Developer
Telefon: +48 881 705 749
E-mail: lukasz.dragosz@ad-astra.pl

Brief

Uzupełnij brief w 15 minut. Pozwoli nam to przygotować lepsze propozycje dla Ciebie.

Formularz Kontaktowy

Imię i Nazwisko*

Temat*

Adres email*

Nr. telefonu*

Treść wiadomości


2015 Copyrights - AdAstra - Agencja full service